Nasıl İşbirliği Yapabiliriz?

Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederiz!
Kariyer Gelişim Merkezi, Koç Üniversitesi’nin tüm bölümlerinden öğrenci ve mezunlarına hizmet vermektedir. Siz işverenlere, kampüs içerisinde bilinirliğinizi arttırmanız, işveren markanızı güçlendirmeniz, öğrenci ve mezunlarımıza ulaşmanız için geniş bir yelpazede kaynak sunmaktayız.
Sizlerle kuracağımız işbirlikleri için heyecan duyuyoruz.

Aşağıda belirtilen ya da önebileceğiniz farklı konularda seminer vermek isterseniz, İşveren İlişkileri ekibimizden Elif Yamaç’a eyamac@ku.edu.tr adresinden veya Betül Semiz’e betulsemiz@ku.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

İlan Yayınlama

Kariyer Gelişim Merkezi, iş ve staj fırsatlarınızı öğrenci ve mezunlarımıza duyurabileceğiniz bir platform sunmaktadır. Tüm yıl boyunca ücretsiz olarak iş ve staj ilanlarınızı yayınlamanıza imkan sağlamaktadır.

Şirketinize ait iş ve staj ilanlarınızı yayınlamak için KUcareerlink’e üye olarak bu bilgileri  paylaşabilirsiniz. Üye hesabınızı oluşturduktan sonra iş ilanlarınız için nitelikler, tercih edilen başvuru metotları ve son başvuru tarihlerini dilediğiniz şekilde belirleyebilirsiniz.  İşveren kaydı oluşturmak için tıklayınız.

KUcareerlink’e üyelik işlemleri ile ilgili sorularınız için career@ku.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.

«Careers in…» Etkinlikleri

“Careers in …” Etkinlikleri işverenlere, Koç Üniversitesi’nde kariyer fırsatlarını sunmak, vaka çalışması, değerlendirme merkezi uygulamaları ve staj, yarı-zamanlı ve tam-zamanlı pozisyonlar için mülâkatlar gerçekleştirme fırsatı sunmaktadır.

Öğrencilerimize olabildiğince farklı sektör ve iş kolunu tanıtmak amacıyla yıl boyunca düzenlediğimiz etkinliklerde yer almak için kampüs etkinliklerinizi planlamadan önce Kariyer Günleri’nin tarihlerini, akademik takvimi veya öğrenci etkinliklerini göz önüne almanız önem taşımaktadır. Bir etkinlik planlamak için career@ku.edu.tr adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kariyer Günleri Etkinlik Programı

Careers in Consulting | 8 – 31 Ekim 2018

Careers in Science and R&D | 5 – 9 Kasım 2018

Careers in Arts & Cultural Management | 12 – 16 Kasım 2018

Careers in Social Impact | 19 – 23 Kasım 2018

Careers in Psychology | 26 – 30 Kasım 2018

Mock Interview Days | Aralık 2018

Careers in Law | 11-28 Şubat 2019

Careers in Business, Banking & Financial Services| 4-15 Mart 2019

Careers in Engineering & Information Technologies | 16-29 Mart 2019

Careers in Communication & Media & Advertising | 1-5 Nisan 2019

Careers in Healthcare | Nisan 2019

Programda belirtilen etkinliklerde yer almak için Kariyer Gelişim ve İşveren İlişkileri Yöneticisi Elif Yamaç’a 00 90 212-338 12 98 numaralı telefon ve eyamac@ku.edu.tr e-posta adresi aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

Koç Üniversitesi 2018-2019 Akademik Yılı takvimine erişmek için tıklayınız.

Tanıtım Toplantıları ve Vaka Yarışmaları

Tüm yıl boyunca kampüste gerçekleştireceğiniz kurum tanıtım toplantıları işe alım sürecinizin ayrılmaz bir parçasını oluşturacaktır. Bu toplantılar kampüs içerisinde görünürlüğünüzü arttıracak, tam zamanlı iş arayan öğrenci ve genç mezunlarımızla tanışmanıza olanak sağlayacak ve kariyer seçeneklerini veya staj imkânlarını araştıran daha genç öğrencilerle tanışma fırsatı sunacaktır.  Kurum tanıtım toplantısı organize etmek için career@ku.edu.tr adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Job Shadowing Program

AMAÇ

  • Öğrencilerin erkenden iş dünyasını tanımaları için fırsat yaratmak
  • Temel bilimler alanlarından mezun olacak öğrencilere ilgi alanları ve becerileri doğrultusunda alternatif kariyer fırsatlarını göstermek
  • İşverenlere potansiyel stajyerlerle bağlantı kurmanın ek bir yolunu sunmak

HEDEF KİTLE

  • Fen Fakültesi: Fizik, Matematik, Kimya, Moleküler Biyoloji-Genetik bölümü öğrencileri
  • İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi: Arkeoloji ve Sanat Tarihi, Tarih, Felsefe, Sosyoloji, Psikoloji, Medya ve Görsel Sanatlar, İngiliz Dili ve Karşılaştırmalı Edebiyat bölümü öğrencileri
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi: İşletme, Ekonomi, Uluslararası İlişkiler bölümü öğrencileri
  • Mühendislik Fakültesi: Makine Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği, Kimya Biyoloji Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Elektrik Elektronik Mühendisliği bölümü öğrencileri
  • Hukuk Fakültesi öğrencileri
  • Birinci ve ikinci sınıf öğrencilerine öncelik verilmesi
  • Hedef kitle şirketin ihtiyaçları doğrultusunda belirlenir

PLANLAMA ve SORUMLULUKLAR

@İlgili Şirket

  • Projeye destek verecek bölümlerin belirlenmesi
  • Mentörlerin seçimi
  • Tarih ve sürenin Kariyer Gelişim Merkezi ile birlikte belirlenmesi
  • Hedef kitle içerisinden katılımcı öğrenci profilinin belirlenmesi
  • Programın değerlendirme kriterlerinin Kariyer Gelişim Merkezi ile birlikte belirlenmesi
  • Katılımcı sayısının belirlenmesi
  • Program ajandasının planlanması
  • Öğrenci – Mentör eşleştirmelerinin yapılması
  • Öğrenciler ile mentörlerin ön görüşme yapması (telefon, Skype)
  • Program sonrasında şirket açısından genel değerlendirme ve geri bildirim yapılması

@Koç Üniversitesi Kariyer Gelişim Merkezi

  • Programın değerlendirme kriterlerinin şirket ile birlikte belirlenmesi
  • Tarih ve sürenin şirket ile birlikte belirlenmesi
  • Hedef öğrenci grubuna duyurulması
  • Başvuruların toplanması
  • Öğrenci – Lider eşleştirmelerinin yapılması
  • Programa seçilen öğrencilere oryantasyon verilmesi
  • Öğrencilerin mentörleri ile ön görüşme sürecinin takip edilmesi
  • Öğrencilerin kampüsten şirkete ulaşımının organize edilmesi (tek bir gün belirlenmesi durumunda)
  • Öğrencilerden ve şirketten geribildirimlerim alınması

@Öğrenci

  • Program öncesi KGM tarafından düzenlenen zorunlu oryantasyona katılmak
  • Planlanan program içeriğinin tümünde işverenin ofisinde bulunmak
  • Program sonrası değerlendirme anketini doldurmak

 

PROGRAM AJANDASI (İşveren bazında değişiklik gösterebilir)

  • Tanışma ve şirket tanıtımı
  • Bir iş gününün mentör ile birlikte geçirilmesi
  • Bölüm toplantılarına dinleyici olarak katılınması
  • Bölüm çalışanları ile daha detaylı bilgi almak amaçlı görüşmeler yapılması
  • Kişisel izlenim yazılması
  • Program değerlendirme anketinin doldurulması
  • Kapanış

 

Job Shadowing İçin Ne Dediler…

  • Gittigidiyor’a job shadowing için gitmeden önce büyük bir şirket nasıl işliyor, ortam nasıl merak ediyordum. Küçük bir şirkette daha önceden çalıştığım için acaba büyük bir şirketle nasıl farklılaşıyor sorusu sıkça aklıma geliyordu. Job shadowing programıyla aklımdaki bu soruya bir yanıt bulmuş oldum. Şirket kültürünü tanıyıp, alanında ilerlemiş insanlarla tanıştım ve gün içerisinde de sorularımın tamamına yanıt bulabildim. Bu yüzden bu programın bana fayda sağladığını söyleyebilirim ve benimkilere benzer soruları olan arkadaşlarıma öneririm.

 

Özgür Budak, Matematik 2. Sınıf

 

  • Kariyer Gelişim Merkezi’nin Job Shadowing etkinliğine başvururken çok heyecanlıydım çünkü böyle kurumsal bir yerde daha önceden hiç bulunmamıştım. Yaptığımız etkinlikle beraber bu heyecanımı yenmiş oldum. Çünkü bizi orada bekleyen mentorlarımız çok sıcakkanlı ve sevecendi. Bütün günümüzü onlarla geçirdik ve belki daha önceden hiç bilgim ve tecrübem olmayan elektronik satış bölümünde neler yapıldığını tek tek görmüş oldum. Toplantılara bile katılmamıza izin verdiler. Bu etkinliğin bana kazandırdığı en önemli şey bu gibi ortamlarda nasıl davranacağımı görmüş olmamdı. Herkesi gözlemleyip bir sürü izlenim kazanabildim. Bir diğer önemli konu ise orada bulunduktan ve Psikoloji mezunlarının da böyle şirketlerde çalıştığını gördükten sonra benim de kurumsal bir şirkette çalışma şansımın olduğunu görmekti. Her şey için çok teşekkür ederim. Saygılarımla,

 

Büşra Tekeli, Psikoloji 2. Sınıf

 

  • GittiGidiyor firmasında Job Shadowing için eşleştiğimiz kişiler son derece ilgiliydiler. Aklımıza gelen soruları cevapladılar, hatta bizim aklımıza bir şey gelmeyince de onlar önemli gördükleri bir şeyleri anlattılar. Açıkçası bu programın bu kadar yararlı olacağını tahmin etmiyordum. İlerleyen zamanlarda neler beklemem gerektiğini anlamam için süper bir fırsat oldu.

 

Bulut Bulgu, Matematik 2. Sınıf

Prova Mülakat Günleri

Kariyer Gelişim Merkezi olarak her yıl Aralık ayında düzenlemekte olduğumuz Prova Mülakat Günleri  ile öğrencilerimizin profesyonel gelişimine katkı sağlamayı ve şirketlerin mülakat süreçlerini deneyimlemelerine destek olmayı amaçlamaktayız. İşveren markasına olumlu katkıları bulunan bu organizasyon, aynı zamanda kurumların sosyal sorumluluk işlevlerini yerine getirmelerine de aracılık etmektedir. Etkinlikte yer almak için career@ku.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.

Açık Ofis ve Saha Ziyaretleri

Farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirket ve kurumların ofis, fabrika ve ar-ge merkezlerine düzenlediğimiz ziyaretler tüm bölümler ve sınıflardan öğrencilerimizin iş dünyasını yakından tanımalarına, profesyonel yöneticiler ile bağlantı kurmalarına ve sektörler hakkında soru sormalarına olanak yaratmak amacıyla düzenlenmektedir.  Tüm akademik yıl içinde yapılan bu etkinliğe ev sahipliği yapmak için  Kariyer Gelişim ve İşveren İlişkileri Yöneticisi Elif Yamaç’a 00 90 212-338 12 98 numaralı telefon ve eyamac@ku.edu.tr e-posta adresi aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

Seminerlere Katılım

Kariyer Gelişim Merkezi’nin düzenlemekte olduğu seminerlere destek vererek öğrencilerimizin kariyere hazırlık becerilerini geliştirip farklı sektörler ve iş alanları hakkında güncel bilgiler edinmelerine katkı sağlayabilirsiniz. Seminer takvimi ve organizasyon için Kariyer Gelişim ve İşveren İlişkileri Yöneticisi Elif Yamaç’a 00 90 212-338 12 98 numaralı telefon ve eyamac@ku.edu.tr e-posta adresi aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

2018-2019 akademik yılı içerisinde yapılması planlanan seminerler aşağıdaki gibidir;

«Kariyere Hazırlık» Seminerleri

Öğrenim hayatından kurumsal yaşama geçerken ihtiyaç duyulan becerileri geliştirmek amacıyla öğrencilerimize ve genç mezunlarımıza yönelik düzenlenen seminerlerdir. Katkıda bulunabileceğiniz konu başlıkları kapsamında seminerleri birlikte gerçekleştirmek mümkündür.

Seminer başlıkları:
• İş Arama ve Mülâkat Becerileri
• Mühendisler için Mülâkat Becerileri
• CV ve Kapak Yazısı Hazırlama
• Profesyonel Ağ Oluşturma Becerileri
• Profesyonel İmaj Yönetimi
• Değerlendirme Merkezi Uygulamaları
• Vaka Analizi Uygulamaları
• Farklı Kültürlerde İş Yapma Becerileri
• Kurumsal Yaşamda İletişim Becerileri
• Dijital Dönüşüm
• Sağlık Çalışanları için İletişim Becerileri

«Outliers» Seminerleri

Hayata ve kariyere farklı bakış açılarını paylaşan konuşmacılarla gerçekleştirdiğimiz bu seminerler sayesinde öğrenciler/mezunlar sıradışı ve çok yönlü kariyer hikayelerini dinleyerek, kendileri için yeni kariyer alternatifleri keşfetmektedirler. Kurumunuzda bu profilde ve hitabeti kuvvetli, örnek kariyerlere sahip çalışanlarınız varsa bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

«Profesyonel Gelişim» Seminerleri

İş hayatı ve mesleki alanlar hakkında öğrencilerin/mezunların ilgi duydukları veya uzmanlaşmayı düşündükleri konularda mesleki ön bilgi edinebildikleri seminerlerdir. Kurumunuz aracılığıyla aşağıdaki veya önerebileceğiniz konu başlıklarıyla ilgili gerçekleştirmek istediğiniz seminerler için bizlere ulaşabilirsiniz.

“Yeni Başlayanlar İçin…” başlığı altında şu ana kadar gerçekleşen seminerler:
• Küratörlük
• Kurumsal Hayat
• Yatırım Bankacılığı
• Kültür Sanat Mirası Yönetimi
• Spor Yönetimi
• Endüstri 4.0
• WordPress ile Web Sayfası ve Portfolyo Tasarlama

Öngörülen seminer başlıkları:
• Dijital Pazarlama
• Reklamcılık ve Yaratıcı Yazarlık
• Perakende Yönetimi
• Lüks Marka Yönetimi
• Tedarik Zinciri Yönetimi
• Sürdürülebilirlik
• Sosyal Girişimcilik